2011.10.09.
12:05

Írta: reklámszlogen

Ki-a Rio, Ki-a fene állít meg?

Át kell adni a versenyelőnyt! Tudatni kell a fogyasztókkal, nézőkkel, hogy milyen alapvető előnye van az autónak. Már leköszöntött az az időszak, mikor olyan képi metaforákat alkalmaztak, mint száll mint a sas, fut mint a jaguár.

És elindult egy újabb irányzat! (Remélem nem) A végcél ugyanaz, mint más bevezető hirdetésnél, hogy pontosan tudatosítsák, milyen előnyökkel bír az új autó, milyen mikor használatban van, hogyan tud startolni, gyorsítani. 

Az angol szlogen így hangzott:

“The Car Powered by Passion”. 

A versenyelőnye a hivatalos weboldal szerint a jó ár-érték arány. Alacsony ár, maximális teljesítmény. Hogy kerül ide a szenvedély? Ha már szenvedélyről beszélünk, akkor miért épp bankrablást imitálnak? Ennek még egy olyan konnotációja is lehet, hogy aki szegény, annak az egyik lehetősége, hogy másoktól elvegyen? 

Az alap problémám ezzel a reklámmal, hogy nyíltan felvállalja a lopás tényét. Azáltal, hogy egy rablás mellé áll a cég, talán magát a cég imázsát is rontja. Nem is értem, miért nem kérdőjeleződött meg ez a hirdetőben?

1. szlogen konzisztencia. 4 pont. Szenvedély és a bankrablás egymáshoz közel álló fogalom, hiszen az adrenalin, a felfokozott idegi állapot, stressz, mint minden szenvedélyes cselekedetben itt is megjelenik.

2.termék/szlogen konzisztencia. 3 pont. Az autó, amely keveset fogyaszt, és alacsony árral rendelkezik, ez mind racionális érvelés. Ezt még megtetőzni "szenvedéllyel" , mintha egyszerre több más pozícióra hajtana a hirdető. Ez nem konzisztens, nem integrált szemlélet.

3.csomagolás konzisztencia.- nincs információ a márkakereskedésekről.

4.reklámeszköz konzisztencia. 4 pont. Tömegekhez jut el a tévén keresztül. Jó ár/érték arány versenyelőny valóban ebben a recesszióban, tömegeknek jelent előnyt.

5. Pozicionálás. 2 pont Korábban említettem, hogy nem áll biztos alapokon eme pozicionálás. Még visszafelé is elsülhet. Az etikai szabályok áthágása, nyílt felvállalása később még negatív is lehet a Kia-nak.

Tudom, az erotika, az agresszió már régóta nem tabutéma a reklámoknál. Annyira unalmas lenne már a saját életünk, hogy csak meghökkentéssel, különleges szituációk ábrázolásával lehet felkelteni a figyelmet?

3 komment

Címkék: autó

A bejegyzés trackback címe:

https://szlogen.blog.hu/api/trackback/id/tr193289267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Oszkárság · http://oszkarsag.blog.hu 2011.10.31. 13:18:41

Persze erre jöhet az "akinek van pénze ilyen nagy kocsira annak legyen pénze a szervizre is" együgyű megnyilvánulás, ami legalább olyan értelmes gondolat, mint az "adjál el TE annyi lemezt, mint Britney Spears, aztán kritizáld", vagy az "és részemről a vitát ezzel lezártnak tekintem" :)

Oszkárság · http://oszkarsag.blog.hu 2011.10.31. 13:19:16

Talán a BMW-nek volt idén egy "how to rob a jewelery" reklámja, nagyon jó film, de már a felénél azon kattogtam, hogy nem jó ez, hogy a rablást menőnek állítja be, ez mégsem egy mozifilm, hanem egy márka. Aztán a végen a fickó mint biztosítási szakértő vagy riasztó-tesztelő visszaviszi a gyémántnyakláncot (mi mást lopna), és megdorgálja az eladót hogy no-no, tessék rá jobban vigyázni, maga kis szeleburdi. Ez például különbség a két márka között. Persze közben a szervizzel gond nélkül rabolják le a BMW tulajdonosokat, how to rob a customer, de azt nagyon találóan nem hirdetik.

Attiblog 2011.11.10. 18:37:24

Más nézőpontja is van a témának megítélésem szerint, ami viszont pozitív jegyeket sugall a nézőnek, ugyanis egy bankrabláshoz milyen autóra van szükség(?), megbízhatóra, ami nem áll le, gyors, el lehet húzni vele a csíkot a helyszínről. Ha Kia Rio-val mennek ilyen kényes helyzetben, akkor az az autó jó, megbízható.....azaz hozza a fenti jegyeket.
Az külön fűszerezi a filmet, hogy humort is vittek bele - az érdeklődő járókelő -, ami helyzetkomikumot idéz elő a fotózással, mint lebuktatással. Azonban ez az érdeklődés az autó szépségére utal, hisz leesik az álla a járókelőnek és meg akarja örökíteni az autót, ezért fotózza.
A fogyasztóban - kiváltképp az autóvásárlóban - fontos szempont, hogy miként mutat vele a termék a használata során. Ez a helyzetkomikum épp arra utal, hogy ha Rio-d van, akkor megnéznek majd az utcán és büszke lehetsz.
Egyetértesz?
Üdv., Attiblog, Edutus, Marketing MSc, Tatabánya
süti beállítások módosítása