Úgy látom, hogy ezen hirdető marketingkommunikációs aktivitása fókuszál az alapvető képi elemek megjelenítésére. Most már csak a gyermek, és félig meztelen nő hiányzik...
Szlogen:
Kutya jó ajánlat!
A laptop minőségét hivatott alátámasztani a kutya jó- megszólítás, de itt megint háttérbe kerül a LENOVO márkaértéke. Még a kutya szerepeltetése is jobb, mint maga a márkanév kommunikációja:)! A kutya tappancsa (ami külön is megjelenik -wow- a plakáton) elősegíti mint egy pecsét azt a tudatot a fogyasztóban, hogy ez egy minőségi termék (nekem egyébként Emil és a detektívek jutott elsőre az eszembe). Ha megnézzük a képet tüzetesen, akkor pedig láthatjuk, ahogy a kutya csendesen ráborul a monitorra, amely lássuk be nem igazán termékbiztos megoldás.
Értékelés:
1. szlogen konzisztencia: 3 -"Kutya jó" talán megfeleltethető egy valamiféleképpen a célcsoport szuperlativus kifejezésének.
2.termék/szlogen konzisztencia: 2
3. csomagolás konzisztencia: 1 -egyáltalán nem jelenik meg a kutya a márka csomagolásán (talán nem is értelmezhető szempont)
4. reklámeszköz onzisztencia: 3 -OOH eszközök közül a köralakú köztéri (Andrássy úti) reklámeszköz értelmezése megkérdőjelezhető, hiszen a célcsoport nagy eséllyel nem a belváros boulevardján halad keresztül, annak az esélye pedig,hogy az autóból észrevegyék határt szab a hirdetés nagysága és köralakja
5. Pozicionálás: 2 -összességében alacsonyabb árfekvésű laptopot hirdetnek, állatos figurák támogatásával, többféle szlogen alkalmazásával, amelynek nincs EGY közös koncepciója (előző Nem zsákbamacska! volt), mindezt az Andrássy úton. Közben meg a termék tulajdonságai eladnák önmagukat. Talán maga a meghökkenés, amit a reklám kínál lehet egy figyelemfelkeltő első lépés!