Amíg a média telis-tele van azzal, hogy milyen jó lenne, ha a fiatalok egyre több tejet innának, addig a fogyasztók a kosarakat biza' olyan termékekkel pakolják meg, ami csak látszatra felel meg a termék (a tej) alapkövetelményének. A kutatások szerint a vásárlók (sic!) többet is fizetnének a jó minőségű tejtermékért.
Ez elgondolkodtatott! Hiszen, valóban elég ha ráutaló módszerrel csak úgy tesznek a cégek, mintha a termékkategóriába tartoznának? Mi határozza ezt meg?
Trade marketing? Vegyék be magukat a polcra?
Vagy emblémákat tegyenek ki a csomagolásra, ami azt sugallja, hogy a többi termékkel egy családba tartoznak?
Vagy a termék (ezen esetben a tej) kategória meg nem jelenítése csak annak tudható be, hogy követték "az egyszerűség gyönyörködtet" elvet?
Nem utolsó sorban, maga a termék kialakítása, külső alakja hordozzon termékcsaládra utaló nyomokat?
Íme egy 225 ft-os termék csomagolása!
Eme csökkentett fehérjetartalmú félzsíros készítményben van: tej (51%), permeátum, és tejszín. A tej természetes módon 3,4 g fehérjét tartalmaz 100 ml-ként, ez a folyadék 1,5-grammot.
Nincs a dobozon, hogy tej, kivéve azt, hogy a Naszálytej Zrt. gyártja.
Tele van viszont magyar zászlóval, címerrel, EU-s zászlóval, azt sugallva,
hogy ez egy kiváló magyar minőségű termék. A grafikai megoldás is azt sugallja, hogy ezt bizony a pusztában álló tehenek tőgyéből folyt ki, de iziben.
Szerk.: egész nap csikart tőle a hasam.