Mi is az a negatív megfogalmazás? Mit jelent a megfogalmazás? Miért fontos? A megfogalmazás alatt a szlogeneket, csomagoló anyagok reklámszövegeit értjük. A marketingkommunikációban a legutolsó pont a csomagolás , ahol találkozhat a fogyasztó a termékkel, szolgáltatással. Nagyon fontos minden szó, amelyet a a termékre helyeznek. Így a megfogalmazások módjával, irányával közel 20 évvel ezelőtt kezdtek el foglalkozni. Érdekes, hogy ennek két iránya van a pozitív és negatív, mégis a negatív megfogalmazási módok járnak FORGALOMNÖVEKEDÉSSEL, sőt egyes esetekben jobban megbíznak azokban a termékekben, amelyek szlogenei negatívak. Ez a folyamat igen komplex, hiszen minden fogyasztói döntést befolyásolja még számos egyéb meghatározó jelenség , mint kockázattűrő képessége a fogyasztónak, kulturális különbségek, nyelvi különbségek, nemek közti különbségek, márkahűség, fogyasztói árérzékenység, és persze az érdekeltség. Ezeket tekintjük át, mikor a szlogeneket elemezzük.
Első témaként a negatív megfogalmazásokat tárgyalnám.
Erre a jelenségre a legjobb példa: "Tápláló anti-aging krém ráncok ellen"
Vagy egyéb olyan megfogalmazást tartunk negatívnak, amely pont a termék/szolgáltatás céljainak ellentétes gyakorlatot hirdeti. De ilyen a "Ezzel a krémmel a ráncai 10 napon belül eltűnnek!"
Mert benne van az a negatív hatás, amely ellen küzd a termék, de amely ellen a fogyasztó is fel akart lépni. Kialakul egy drámai harc a termék, felhasználó között.
Elméleti megközelítés szerint:
• Nagyobb súlynak érzékeljük a negatív információkat, mint a pozitívat
• Negatívnak azért tanúsítunk nagyobb figyelmet, mert kevés negatív információ ér a környezetünkből
• Ugyanannyi kár és haszon értékelésénél a kárt nagyobbnak érezzük