Innovációt oktatom ezen a héten. Elővettem, leporoltam Schumpeter szintjeit, példákat kerestem. Hirtelen eszembe jutott egy új kampány, amelyre egyik volt hallgatóm hívta fel a figyelmemet. Micsoda jó ötlet, gondoltam - és szenvedélyesen felvázoltam eme koncepciót.
Chanel 5 új reklámarcáról van szó. Ismertük az alapítót, az első parfümhöz fűződő gondolatait, a meg-akarom-mutatni másoknak- ki -is -az- igazi -NŐ hozzáállást. Amióta ismerem a Chanel reklámokat, mindig kifinomult és igenis nőies arcok képviselték. Hiszen a célcsoport itt Chanel5-t nézve, nem a trendy fiatalok, hanem igenis az érett nők.
Hogy innováció, hogy kockázat-e Brad Pittet alkalmazni? Teljesen ambivalens a kép, és talán csak az eladási adatokból, vagy talán még abból sem (hiszen a márka sok mindent elvisz a hátán) tudunk meg többet! Az biztos, hogy már rengeteg kifigurázó kép és videó jelent meg a kampányról, de a negatív reklám is reklám! Azt biztosan állítom, hogy innováció!
Egy olyan termékről beszélünk, ahol 70% körüli a marketingbüdzsé! Hatalmas befektetés! Akárcsak innováció területén (bár az innovátorok száma egy társadalmon belül 10 %-n aluli, ami épp megfelelhet a Chanel 5 ismerői és használóival, de az összetétel teljesen más kérem!)
A márka nem egy középosztálybeli parfüm, hanem maga a főzászlóshajó Numero5!
Az, akivel a reklámban azonosulni lehet, az férfi! Talán még magam sem láttam olyan (luxus)parfüm reklámot, amelyben férfi szerepelt.
És híres ember! Nagyon jól tudjuk, hány gyermeke van, ki a felesége, milyen filmekben szerepelt. És persze ez a rosszfiús stílus is kicsit erőltetettnek tűnik... Egy táncra, italra hív bennünket, holott ismerjük háttérét, és talán legnagyobb bánatára magánéletének minden pillanatát.
Eddig legalább a szép nők ábrázata elbűvölte a férfiakat is, most, a képre tekintve inkább versenytársat láthatnak. Igen, eddig a nők érezték magukat talán kevesebbnek, mert hiába is fújják, akkor sem válnak olyan csodálatossá mint a hirdető hölgy. De most ez egy kihívás, merthogy a férfiak számára versenytárs lépett fel, a hölgyek pedig úgy érezhetik, hogy ha viselik a parfümöt, talán, de csak talán kiléphetnek az erkélyre.
A videóspot kissé ellentmond a vizuális eszközöknek, ott teljesen más koncepció nyílik meg előttünk.
Magam kíváncsi vagyok, hogy más parfümgyártó is követi -e az új(?) trendet?