Néha azt gondolom igazán nehéz oktatni a nagybetűs marketinget! Természetesen le lehet ültetni a könyv fölé bárkit, vissza lehet kérdezni a felsorolásokat. De miképp adod át kreativitást egy médiatervezésben, egy pozicionálásban, termékfejlesztésben stb.?
Mintha az átadott tudás, felsorolás után a hallgató más információt nem ismerve, egyedül marad.
Aztán ott vagy te is, ha az oktató nem elkötelezett a saját tantárgya iránt, az messziről bűzlik. Kb 5 perc alatt eldől, hogy figyelnek rád vagy sem a félév során. Sokszor hasonlítom munkámat össze egy primadonna munkájával, el kell játszanod, meg kell élned, meg kell halnod a világot jelentő deszkákon.
Volt, hogy közgazdasági megközelítéssel nyitottam, volt logitmodellekkel példálóztam, volt hogy kvízkérdéseket bombáztam feléjük, hogy felkeltsem érdeklődést. Idén meghívott előadókkal próbálkoztam.
Hogy lehet egy interdiszciplináris tudományterületet átadni? Ma már igen erősen tudni kell, ki mit végzett, milyen diplomával lép ki az iskola falai közül. Buzzwordnek tűnik a fiatalok szemében a marketing szak is? Hogy mondod el, hogy vannak olyan feladatok, amelyek kreativitást igényelnek, de az NEM tanulható és így mások számára is nyitott! Aztán ott vannak a módszertan, amelyet majd minden intézményben oktatnak, csak egy saját jelzőt tesznek hozzá ezen esetben a marketing szót. Folyamatok szervezése lehetne egy marketinges oktatási anyag, ahhoz pedig sok gyakorlati meghívott előadó kell.
A digitalizációé a jövő. Ez nem kérdés. De ki és milyen formában teszi ezt?