2011.06.10.
08:49

Írta: reklámszlogen

Miért vásárolunk akkor, ha negatív megfogalmazású a szlogen?

Mi is az a negatív megfogalmazás? Mit jelent a megfogalmazás? Miért fontos? A megfogalmazás alatt a szlogeneket, csomagoló anyagok reklámszövegeit értjük.  A marketingkommunikációban a legutolsó pont a csomagolás , ahol találkozhat a fogyasztó a termékkel, szolgáltatással. Nagyon fontos minden szó, amelyet a a termékre helyeznek. Így a megfogalmazások módjával, irányával közel 20 évvel ezelőtt kezdtek el foglalkozni. Érdekes, hogy ennek két iránya van a pozitív és negatív, mégis a negatív megfogalmazási módok járnak FORGALOMNÖVEKEDÉSSEL, sőt egyes esetekben jobban megbíznak azokban a termékekben, amelyek szlogenei negatívak. Ez a folyamat igen komplex, hiszen minden fogyasztói döntést befolyásolja még számos egyéb meghatározó jelenség , mint kockázattűrő képessége a fogyasztónak, kulturális különbségek, nyelvi különbségek, nemek közti különbségek, márkahűség, fogyasztói árérzékenység, és persze az érdekeltség. Ezeket tekintjük át, mikor  a szlogeneket elemezzük. 

Első témaként a negatív megfogalmazásokat tárgyalnám.

Erre a jelenségre a legjobb példa: "Tápláló anti-aging krém ráncok ellen"

Vagy egyéb olyan megfogalmazást tartunk negatívnak, amely pont a termék/szolgáltatás céljainak ellentétes gyakorlatot hirdeti.  De ilyen a "Ezzel a krémmel a ráncai 10 napon belül eltűnnek!"

Mert benne van az a negatív hatás, amely ellen küzd a termék, de amely ellen a fogyasztó is fel akart lépni. Kialakul egy drámai harc a termék, felhasználó között.

 Elméleti megközelítés szerint:

          Nagyobb súlynak érzékeljük a negatív információkat, mint a pozitívat 

          Negatívnak azért tanúsítunk nagyobb figyelmet, mert kevés negatív információ ér a környezetünkből 

          Ugyanannyi kár és haszon értékelésénél a kárt nagyobbnak érezzük 

 

 

 

 

1 komment

Címkék: csomagolás

A bejegyzés trackback címe:

https://szlogen.blog.hu/api/trackback/id/tr632972433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Oszkárság · http://oszkarsag.blog.hu 2011.07.19. 08:38:38

A ráncokra a figyelmet felhívni olyan, mint a samponcímkék. Én azokon nagyon röhögök. "Zsíros hajra.", "Száraz, töredezett hajra.", "Kövér, csutakos hajú, rosszindulatú embereknek.", "Ronda, ostoba, hiszékeny nőknek.", "Festett hajra", "Lenőtt lakótelepi tréningnadrágos hajra, akár havi használatra".
süti beállítások módosítása